Algemene voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN

Artikel 1 Bedrijfsomschrijving

Ina de Weerdt (De Held coaching – Academie De Held – Atelier De Held – Studio De Held), richt zich op advies, begeleiding, coaching, training en het verzorgen van activiteiten op het gebied van bewustzijn, persoonlijke ontwikkeling en transformatie in de meest brede zin van het woord.

De Held coaching, Academie De Held, Atelier De Held en Studio De Held  zijn geregistreerde handelsnamen van de eenmanszaak ingeschreven in het Handelsregister van de KvK onder nummer 62341405.

Artikel 2 Definities

Opdrachtnemer: de natuurlijke persoon of rechtspersoon namens wie diensten of aanverwante werkzaamheden worden aangeboden onder toepassing van deze algemene voorwaarden. Opdrachtnemer wordt vermeld in de overeenkomst.

Opdrachtgever: de natuurlijke of rechtspersoon die aan opdrachtnemer de opdracht heeft verstrekt tot het verrichten van diensten door opdrachtnemer.

Cliënt: de natuurlijke persoon die deelneemt aan begeleiding, training of activiteit door opdrachtnemer.

Diensten: alle werkzaamheden waarvoor opdracht is gegeven, die voortvloeien uit of verband houden met de opdracht is de ruimste zin van het woord.

Overeenkomst: iedere afspraak tussen opdrachtgever en opdrachtnemer tot het verlenen van diensten door opdrachtnemer ten behoeve van opdrachtgever.

Artikel 3 Toepasselijkheid voorwaarden

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle mondelinge en schriftelijke aanbiedingen en overeenkomsten waarbij door opdrachtnemer in het kader van beroep of bedrijf diensten worden aangeboden of geleverd.

Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende en vervolgopdrachten van opdrachtgever.

Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn alleen geldig als deze schriftelijk tussen opdrachtnemer en opdrachtgever zijn overeengekomen.

Artikel 4 Offertes en totstandkoming overeenkomst

Vermelde prijzen in offertes zijn exclusief BTW, tenzij anders vermeld.

Alle offertes en prijsopgaves door opdrachtnemer zijn vrijblijvend, voor wat betreft prijs, duur, inhoud en levertijd. Aanbiedingen vervallen na een termijn van 21 dagen.

De overeenkomst komt tot stand indien het aanbod van opdrachtnemer binnen de geldigheidsduur van de offerte zonder voorbehoud en wijziging door opdrachtgever is aanvaard en bevestigd.

Een overeenkomst tussen opdrachtnemer en opdrachtgever komt ook tot stand als opdrachtnemer de afspraken tussen deze heeft bevestigd of opdrachtnemer een begin heeft gemaakt met de uitvoering van de werkzaamheden.

Artikel 5 Uitvoering van de overeenkomst

Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uitvoeren. Opdrachtnemer heeft met betrekking tot de uitvoering van de overeenkomst een inspanningsverplichting. Opdrachtnemer kan niet worden aangesproken op grond van een resultaatsverplichting.

In gevallen waarin opdrachtnemer dat nuttig en noodzakelijk acht heeft zij het recht om – in overleg met opdrachtgever – bepaalde werkzaamheden te laten uitvoeren door derden of zich te laten bijstaan door derden.

Opdrachtgever draagt er op verzoek van opdrachtnemer zorg voor dat alle informatie die nodig is voor de uitvoering van de overeenkomst, dan wel de informatie waarvan opdrachtgever redelijkerwijs moet begrijpen dat deze noodzakelijk is, op behoorlijke wijze, volledig en tijdig aan opdrachtnemer is verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan opdrachtnemer zijn verstrekt, heeft opdrachtnemer het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de daarmee verband houdende extra kosten aan opdrachtgever in rekening te brengen.Voor de uitvoering van individuele begeleiding van een cliënt, in welke vorm dan ook, houdt opdrachtnemer een dossier bij. Hierin zijn in ieder geval opgenomen namen, adres- en contactgegevens, aantekeningen over de voortgang en eventuele (foto)verslagen. Hiervan is cliënt op de hoogte.

Artikel 6 Annuleringsvoorwaarden

Afspraken kunnen alleen na overleg en akkoord worden verzet of geannuleerd.

Indien opdrachtgever annuleert of wil verzetten binnen 24 uur voor de afspraak zal opdrachtnemer de kosten bij opdrachtgever in rekening brengen. Opdrachtgever is dan verplicht deze kosten te betalen. Afspraken die eerder worden geannuleerd of verzet zullen niet in rekening worden gebracht.

Bij het niet verschijnen van opdrachtgever voor een geplande afspraak worden de kosten hiervan in rekening gebracht en is opdrachtgever gehouden deze te betalen.

Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor afspraken te verzetten of te annuleren indien zij niet naar behoren uitvoering kan geven aan de overeenkomst.

Artikel 7 Verzetten van afspraken en vervanging

Wanneer opdrachtnemer door ziekte overmacht of andere onvoorziene omstandigheden de overeengekomen werkzaamheden niet kan uitvoeren zal deze, indien redelijkerwijs mogelijk, voor vervanging zorgen of hiervoor een nieuwe datum te bepalen.

Wanneer een activiteit van opdrachtnemer niet het vooraf bepaalde aantal deelnemers heeft, heeft opdrachtnemer het recht de activiteit te annuleren of hiervoor een nieuwe datum te bepalen.

Mocht de ziekte of overmacht van opdrachtnemer onverhoopt langer duren dan één maand dan heeft opdrachtnemer het recht de overeenkomst in overleg te beëindigen, zonder eventuele kosten of schade te vergoeden.

Artikel 8 Annuleringsvoorwaarden

Bij aanmelding voor activiteiten van opdrachtnemer dient betaling voor aanvang van de activiteit op het door opdrachtnemer aangegeven bankrekeningnummer te zijn overgeboekt.

Opdrachtgever verplicht zich om een eventuele wijziging of annulering tijdig en schriftelijk aan opdrachtnemer door te geven. Bij annulering van een inschrijving door opdrachtgever treden opdrachtnemer en opdrachtgeven eerst in overleg om tot een alternatief te komen. Indien geen passend alternatief mogelijk is, ter beoordeling van opdrachtnemer, gelden de volgende annuleringsvoorwaarden:

Opdrachtgever is verplicht om bij annulering de annuleringskosten aan opdrachtnemer te betalen:

Bij annulering van de inschrijving voor trainingen en aanverwante werkzaamheden binnen 5 dagen voor de aanvang van de betreffende activiteit: 100% en bij annulering langer dat de termijn van 5 dagen 50%.

Bij annulering van coaching en andere begeleidingstrajecten binnen 24 uur voor de aanvang van de betreffende activiteit: 100% van de kosten voor de geannuleerde uren, tussen 24 en 48 uren 50% van deze kosten en bij annulering langer dan 48 uren voor aanvang, maximaal 25%Bij annulering bij aanvang, een niet verschijnen van opdrachtgever bij een activiteit, of tussentijdse beëindiging, ongeacht welke activiteit het betreft,  is opdrachtgever het volledige bedrag (100%) verschuldigd.

Artikel 9 Geheimhouding

Opdrachtnemer verplicht zich tot geheimhouding tegenover derden van wat tijdens gesprekken, sessies of andere contacten met cliënt is besproken of haar in het kader van de overeenkomst is toevertrouwd. Deze informatie wordt als vertrouwelijk beschouwd.

Opdrachtnemer zal aan niemand, ook niet aan opdrachtgever, informatie verstrekken over de inhoud en het verloop van deze contacten, tenzij cliënt hiervoor toestemming heeft gegeven.

Opdrachtnemer gaat zorgvuldig en vertrouwelijk om met persoonlijke en bedrijfsgegevens. Hiervoor zijn benodigde en redelijke maatregelen genomen. Nadere bepalingen hierover zijn opgenomen in de Privacyreglement.

Artikel 10 Intellectueel eigendom

Opdrachtnemer maakt bij de uitvoering van de overeenkomst gebruik van materialen, testen, middelen, spellen en oefenmaterialen, die (tijdelijk) en enkel onder toezicht ter beschikking worden gesteld aan opdrachtgever. Opdrachtnemer is hiervan rechthebbende of maakt gebruik van een bij uitsluiting aan haar verleende gebruikslicentie.

Gebruik hiervan is toegestaan op door opdrachtnemer nader aan te geven voorwaarden, enkel en alleen voor eigen gebruik in het kader van de overeenkomst.

Kopiëren, vermeerderen of verspreiden van deze materialen en middelen – op welke wijze dan ook – is niet toegestaan.

Artikel 11 Tarieven werkzaamheden en kosten

De vergoeding voor de door opdrachtnemer verrichte diensten bestaat uit een vooraf overeengekomen vast bedrag per overeenkomst of geleverde dienst of wordt berekend op basis van een tarief per gewerkte tijdseenheid.

Alle bedragen zijn exclusief BTW (tenzij anders vermeld, te vermeerderen met reiskosten en andere kosten die ten behoeve van opdrachtgever worden gemaakt.

Opdrachtnemer kan opdrachtgever verzoeken om een redelijk voorschot te betalen. Opdrachtnemer heeft het recht de uitvoering van werkzaamheden op te schorten tot het moment dat het voorschot is betaald.Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor in overleg met opdrachtgever, tarieven ieder half jaar aan te passen.

Artikel 12 Betalingsvoorwaarden

Facturering vindt plaats zoals aangegeven in de overeenkomst. Tenzij anders overeengekomen geldt een betalingstermijn van 14 dagen na factuurdatum. Betaling zal plaatsvinden zonder aftrek, verrekening of opschorting op welke grond dan ook.

Opdrachtgever ontvangt een factuur van opdrachtnemer. Betaling vindt plaats voor overboeking op het rekeningnummer van opdrachtnemer zoals vermeld op de factuur.

Bij niet tijdige betaling is opdrachtgever van rechtswege in verzuim. Opdrachtgever is de wettelijke rente over het factuurbedrag verschuldigd vanaf het moment dat deze in verzuim is. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor de uitvoering van de overeenkomst met directe ingang stop te zetten.

Opdrachtnemer is gerechtigd om de openstaande vordering ter incasso uit handen te geven. Opdrachtgever is gehouden de gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten hiervan te voldoen.

Artikel 13 Aansprakelijkheid

Opdrachtnemer is tegenover opdrachtgever slechts aansprakelijk voor schade ten gevolge van een ernstige toerekenbare tekortkoming in de uitvoering van de overeenkomst. Daarvan is sprake indien opdrachtnemer niet de vereiste zorgvuldigheid en deskundigheid in acht neemt bij de uitvoering van de overeenkomst.

Indien opdrachtnemer aansprakelijk zou zijn voor de door opdrachtgever of cliënt geleden schade dan is haar aansprakelijkheid beperkt tot het factuurbedrag dat voor overeengekomen werkzaamheden is afgesproken, of het deel waarop aansprakelijkheid betrekking heeft.

Opdrachtnemer is op geen enkele wijze aansprakelijk voor directe of indirecte schade die opdrachtgever lijdt als gevolg van handelingen of beslissingen tijdens of naar aanleiding van begeleiding, coaching gesprekken, cursussen of trainingen van opdrachtnemer. Opdrachtgever blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor gemaakte keuzes.

Iedere aansprakelijkheid van opdrachtnemer voor bedrijfsschade, indirecte of gevolgschade van opdrachtgever of cliënt, is nadrukkelijk uitgesloten.

Opdrachtnemer aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid, hoe dan ook, voor schade ontstaan door of in verband met de door haar uitgevoerde werkzaamheden, ook niet voor eventuele fysieke of materiele schade ontstaan rondom begeleiding, coaching gesprekken, trainingen of aanverwant.

Opdrachtnemer kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor het uitblijven van resultaat of schade die het gevolg is van onvolledige of onjuiste informatie die opdrachtgever aan opdrachtnemer heeft verstrekt.

Opdrachtnemer voert uitdrukkelijk geen vorm van geneeskundige behandeling uit. Werkzaamheden van opdrachtnemer kunnen op geen enkele wijze als zodanig worden aangemerkt.

Artikel 14 Geschillen en toepasselijk recht

Op alle overeenkomsten en rechtshandelingen tussen opdrachtnemer en opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing.Indien er een geschil ontstaat tussen opdrachtnemer en opdrachtgever of cliënt zijn zij gehouden dit geschil in overleg op te lossen.

Indien dit niet tot een oplossing leidt, is de bevoegde rechter waar opdrachtnemer gevestigd is, de rechtbank Noord-Nederland, bij uitsluiting bevoegd van het geschil kennis te nemen.